Helaas is de lockdown verlengd t/m 9 februari.

Dit betekent dat ik tot die tijd alleen medisch noodzakelijke behandelingen mag uitvoeren.

‚Äč

Wanneer is er sprake van medisch noodzakelijke voetzorg?

1. Een ingroeiende nagel of traumanagel die zonder behandeling risico heeft op ontsteken.

2. Een likdoorn die zonder behandeling dreigt te gaan ontsteken.

3. Eelt of kloven waarbij zonder behandeling verhoogd risico is op onderhuidse bloedingen of ulcus.

4. Open kloven bij personen met risicovoeten (diabetes mellitus, vaatlijden, reumatische aandoeningen, kanker, neurologische aandoeningen).

5. Een achterliggende aandoening* waarbij het risico op complicaties aanwezig is als er geen behandeling zal plaatsvinden.

6. Een hypertrofische nagel die als gevolg van extreme dikte in de huid drukt en zonder behandeling zal leiden tot een ontsteking.

7. Voetzorg bij personen met diabetes mellitus en zorgprofiel 3 en 4: in tegenstelling tot de eerste lockdown is het in het geval van gecontracteerde voetzorg niet noodzakelijk dat de podotherapeut een schriftelijke indicatie voor fysieke zorg aan de medisch pedicure afgeeft. De gebruikelijke werkwijze is van toepassing, waarbij de medisch pedicure werkt volgens het door de podotherapeut opgestelde persoonlijke behandelplan.

*Diabetes mellitus, reumatische aandoening, kanker, hart- en vaatziekten, neurologische aandoening, longaandoening, bloedstollingsproblematiek, wondgenezingsproblematiek, verstoorde immuniteit.

Heeft u klachten die niet in het rijtje staan neem dan contact met mij op zodat wij samen kunnen bepalen of u medisch noodzakelijke zorg nodig heeft.

Ik hoop iedereen vanaf 10 februari weer in goede gezondheid te mogen verwelkomen.